Hoe gebouwen slimmer te maken met ICT

Verandering in het leven is normaal en acceptabel. Millennials zijn tegenwoordig gewend aan deze verandering. Technologie heeft de mens van vandaag op een punt gebracht waar er alleen nog maar valt te kiezen uit de best toegankelijke opties die in overvloed beschikbaar zijn. De plek waar we wonen vandaag is ook deels of volledig geautomatiseerd. Architecten hielden vroeger bij het maken van het ontwerp rekening met effectief ruimtegebruik. In de huidige tijd is deze theorie overgenomen door slim gebruik van de ruimte. Ingenieurs van wolkenkrabbers moeten vandaag de dag rekening houden met de rol die technologie in het leven is gaan spelen. De visie van elke land is om een smart city te hebben, maar daarvoor moeten ook eerst de gebouwen slim gemaakt worden.

ICT maakt gebouwen slimmer

ICT in de architectuur wordt gebruikt om de kwaliteit, prestaties en interactiviteit van gebouwen te verbeteren, de kosten en het verbruik van hulpbronnen te verminderen en het contact tussen burgers en belanghebbenden te verbeteren. Er worden door de ICT speciale applicaties ontwikkeld om echte reacties mogelijk te maken die de kwaliteit van leven verbeteren voor de bewoners.

ICT is de levensader van een smart woning. Een van de belangrijkste kenmerken van een slim gebouw is dat de hoofdsystemen onderling met elkaar gekoppeld zijn. Wateraansluitingen, rookmelders, stroomvoorziening, verlichting, cv-ketel etc. zijn allemaal aan elkaar aangesloten. Dit is wat een gebouw “intelligent” maakt – het vermogen van alle systemen in het gebouw om met elkaar te communiceren. En met ICT alleen kan je dit doen. Zonder een goede applicatie ontwerper die alle programma’s kan maken en aan elkaar verbinden kan je niet verder. Het Smart gebouw zou niet bestaan. De systemen zijn verbonden.

ICT is aan verandering onderhevig

Stel met een vijfjarig intelligent upgradeplan voor gebouwen de verwachting in dat nieuwe technologieën zullen ontstaan en moeten worden geëvalueerd. Deze nieuwe technologieën kunnen de implementatiekosten verlagen of de waardecreatie verhogen. Een juiste toepassing van ICT vandaag de dag zal een gemakkelijke integratie van opkomende technologieën in de toekomst mogelijk maken. Denk niet alleen aan ‘het goed doen’, maar ook aan het uitbouwen van extra vermogen, capaciteit, bekabelingsinfrastructuur en ruimte voor de toekomst.

Voordelen gebruik ICT in slimme gebouwen

1. Kosten en energiebesparing

Het systeem schakelt de apparaten uit die niet in gebruik zijn en vermindert het stroomverbruik als er niemand thuis is. Dankzij ICT kan je alles overlaten aan het systeem.

2. Milieu-impact

Behalve het verlagen van jouw rekeningen, helpt energiebesparing om een ​​negatieve impact op het milieu te verminderen en een ‘groener’ leven te leiden.

3. Betere beveiliging

Het slimme huisbeveiligingssysteem is een geweldig hulpmiddel om jouw eigendom te beschermen, omdat het totale controle biedt over alles binnen en buiten jouw huis. Beveiligingscamera’s, slimme sloten, maar ook bewegings-, rook- en andere sensoren – al deze gadgets werken samen en stellen je op de hoogte als er iets misgaat. Overal in de wereld kan je zien wat er in en om jouw huis gebeurt terwijl je op kantoor zit of op het strand ligt.

4. Comfort

Mensen wilden altijd alles op een meer comfortabele en handige manier hebben, en ICT heeft dat mogelijk gemaakt. Het is misschien wel de grootste prestatie in deze richting. Het gaat perfect om met de taak om jouw leven te vereenvoudigen en te verbeteren: veel processen in jouw huis lopen autonoom, maar de algehele controle blijft nog steeds in jouw handen. Is het niet de toekomst waar onze voorouders van droomden?

Hulp nodig bij je zakelijke financiën?

Hulp nodig bij je zakelijke financiën?

Heb je een bedrijf in Aalsmeer en ben je op zoek naar de hulp van een accountant? Dan moet je een accountant uit Aalsmeer inschakelen. Soms is tussenkomst van een professional nodig om je bedrijf goed te laten draaien. Theorie en praktijk zijn vaak onverenigbaar, daarom heb je advies nodig van iemand die de theorie begrijpt en praktijkervaring heeft. Het runnen van een bedrijf draait niet alleen om inkomsten, uitgaven en winst. Als je je  bedrijf nog groter wilt laten groeien, moet je de bedrijfsfinanciën verbeteren, te beginnen met financiële administratie, salarisadministratie, belastingen en het maken van goede financiële jaarverslagen.

Waarom heb je een financieel accountant nodig?

Mogelijk heb je al eigen financiële medewerkers in je bedrijf, dus je kunt je afvragen of je nog een financieel accountant nodig hebt. Het antwoord is ja. Wanneer je personeel maandelijkse of jaarlijkse financiële rapporten maakt, hebben ze begeleiding en advies nodig van een expert die vanuit verschillende aspecten kan kijken. Loon- en belasting rapporten zijn bijvoorbeeld zaken die verband houden met overheidsvoorschriften en die door alle zakelijke actoren moeten worden nageleefd. Een andere reden is dat je personeel op bepaalde drukke tijden veel taken tegelijkertijd kan uitvoeren. Dit is een voorwaarde waarbij je een financieel adviseur zou moeten gebruiken. Zo kunnen de financiële rapporten foutloos worden gemaakt en kan je personeel andere belangrijkere taken uitvoeren die nodig zijn. Ten slotte moet de jaarrekening zo goed mogelijk worden opgesteld. De strategie van je bedrijf zal namelijk afhangen van de jaarrekening die je op dit moment maakt.

Voordelen van het gebruik van een financiële accountant

Het inschakelen van een financieel accountant kan je verschillende voordelen opleveren, waaronder een overzichtelijke bedrijfsadministratie. Belastingzaken, salarisadministratie of pensioenen moeten op tijd en in het juiste bedrag worden betaald. Dit is makkelijker als je een financieel adviseur inschakelt. Zo kun je sneller en nauwkeuriger beslissingen en acties nemen.

Hoe kies je de juiste financiële accountant?

Wanneer je een financieel accountant gaat kiezen, moet je eerst kijken naar zijn/haar geloofwaardigheid en ervaring. Dit is nodig omdat het een van de bepalende factoren zijn of je wel of niet op de accountant kunt vertrouwen. Kies dan voor een accountantskantoor dat een vaste manager biedt waar je terecht kunt als je advies nodig hebt. Zo verloopt de communicatie tussen jou en de accountant vlotter en kun je makkelijker aan alle informatie komen. Het inhuren van een bedrijfsaccountant zal uiteindelijk je werk gemakkelijker maken en je resultaten verbeteren, dus het is een goed idee om zo snel mogelijk een goede en vertrouwde bedrijfsaccountant voor je bedrijf in te huren op basis van de bovenstaande criteria.

Je webshop hoger in Google?

Je webshop hoger in Google?

De afgelopen jaren is de online verkoop flink gestegen. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om ook online producten te verkopen. Winkels zijn voor lange tijd gesloten geweest, de enige wijze van verkoop vond online plaats. Hierdoor heeft er een verandering plaats gevonden. Ook steeds meer kleinere bedrijven proberen online producten te verkopen. Maar in een winkelstraat ben je zichtbaar voor het winkelend publiek, echter hoe zorg je ervoor dat je ook in Google gevonden wordt? Lees hier drie tips wat je kan doen.

  1. Zorg voor een website met voldoende landingspagina’s

Wanneer je veel producten verkoopt heb je deze op je website staan. Veel webshops hebben alleen producten op de website staan. Echter om gevonden te worden in Google is het ook belangrijk dat je geschreven content op je website hebt staan. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om per productgroep een landingspagina te maken. Bijvoorbeeld wanneer je een webshop hebt voor tuingereedschap, maak je een pagina aan over grasmaaiers. Op deze pagina beschrijf je alles over grasmaaiers. Vervolgens plaats je er linkjes op naar de productpagina’s. Met geschreven content kan Google de inhoud indexeren. Wanneer er dan iemand op zoek gaat naar een product ziet Google je als expert en kom je dus eerder voor in de zoekresultaten.

  1. Geef je afbeeldingen een Alt tekst

Bij de meeste producten op een webshop staat een foto. Zorg ervoor dat de afbeelding een naam en Alt tekst heeft. Een Alt tekst is een alternatieve tekst. Deze tekst zorgt ervoor dat Google de afbeelding herkend en meeneemt in de zoekresultaten.

  1. Zorg ervoor dat een link van je webshop op meerdere sites staan

Wanneer je webshop op meerdere pagina’s wordt genoemd weet Google dat je webshop relevant is. Google ziet dat als een soort online mond op mondreclame. Meerdere bedrijven noemen je webshop in relevante content, dus het zal een goede webshop zijn. Om links op verschillende website te plaatsen heb je meerdere websites nodig of contacten met websites. Om dit voor elkaar te krijgen moet je veel tijd investeren. Je kan er ook voor kiezen om dit uit te besteden aan bijvoorbeeld een SEO specialist.

Bron afbeelding door Gerd Altmann from Pixabay 

Hoe ga jij om met je werkbonnen?

Werkbonnen zijn essentieel in de bouw en daarom is het bijzonder dat nog niet alle bedrijven zijn overgestapt naar een digitale variant. Met het digitaliseren van dit deel van de administratie wordt ook de rest van het papierwerk makkelijker, overzichtelijker en simpelweg sneller. In dit artikel kijken we naar de mogelijkheden en voordelen die er zijn met betrekking tot digitale werkbonnen, zodat ook jij minder tijd kwijt bent met ze maken.

Nooit meer iets kwijtraken met de GWW software

Een van de grootste voordelen van het gebruiken van software voor de digitalisering van je werkbonnen en administratie is dat je nooit meer iets kwijtraakt. Aangezien de informatie die op een werkbon wordt bijgehouden zeer belangrijk is; denk bijvoorbeeld aan de gebruikte materialen en gewerkte uren, levert kwijtraken de nodige problemen op. Voor zowel de klant als de bouwer is het dus handig en transparant om de onderdelen via bijvoorbeeld GWW software bij te houden. Gewoon even snel de app checken en je bent weer op de hoogte. Alleen als het internet uitvalt kan je niet bij de data, maar in dat geval hebben we waarschijnlijk grotere problemen…

Houd klanten nog beter op de hoogte

Als je gebruik maakt van de juiste programma’s is het bovendien erg makkelijk om te klant op de hoogte te stellen van de voortgang van projecten. Zo kun je met deze GWW Software klanten inlichten over wat al wel, en nog niet is gedaan. Service medewerkers kunnen bepaalde werkzaamheden afvinken waardoor duidelijk is hoe ver alles is gevorderd. Ook kunnen er gemakkelijk foto’s worden toegevoegd aan de werkbonnen. 

Factureren was nog nooit zo makkelijk 

Als de administratie digitaal verloopt, wordt het ook steeds makkelijker en sneller om facturen aan te maken en te versturen. Aangezien de gewerkte uren en gebruikte materialen al op de werkbon staan, kan met en paar klikken een rekening worden gemaakt. De status van de gemaakte facturen is ook in te zien. Zo zie je automatisch welke facturen al zijn voldaan, en welke nog niet.

Het komt natuurlijk nog weleens voor dat opdrachtgevers niet, of niet op tijd betalen. Met een online administratieprogramma weet je wie je nog even achter de broek aan moet gaan zitten.

Werkbon digitaliseren scheelt je tijd

We kunnen wel concluderen dat als jij je werkbonnen nog niet hebt gedigitaliseerd, er nog een hoop tijd is te winnen. Papieren bonnen en andere administratie bijhouden is niet efficient, en de kans dat iets fout gat is ook een stuk groter. Veel bouwbedrijven hebben dit aspect van hun bedrijfsvoering zelfs uitgezet naar een externe accountant. Dat is natuurlijk helemaal zonde van het geld. Er is genoeg goede software die het digitaal bijhouden van je administratie voor iedereen mogelijk maakt. Op cleverdesk.nl kun je zien wat de mogelijkheden voor de GWW Software allemaal nog meer zijn, naast de voorbeelden die in dit artikel al zijn genoemd. 

Wanneer heb je recht op een transitievergoeding en hoe hoog zal deze zijn?

Wanneer heb je recht op een transitievergoeding en hoe hoog zal deze zijn?

Het is absoluut niet leuk om gedwongen te stoppen met je werk. Vanuit financieel oogpunt vaak al helemaal niet, want er zijn altijd rekeningen die betaalt moeten worden. Je hebt recht op een transitievergoeding als je;

  • ouder bent dan 18 jaar;
  • een dienstverband van twee jaar hebt en deze beëindigd wordt door je werkgever;
  • bent ontslagen zonder ‘ernstig verwijtbaar gehandeld’ te hebben;
  • een contract van minstens 12 uur hebt.

In alle andere gevallen vervalt het recht op een transitievergoeding. Hoe hoog die vergoeding voor jou zal zijn, hangt af van een aantal factoren. 

Hoe bereken je de hoogte van je transitievergoeding?

  1. Je krijgt 1/3 van je maandsalaris over elk jaar wat je gewerkt hebt. In formulevorm is dat dan dus aantal gewerkte jaren x 1/3 maandsalaris.
  2. Het resterende deel van de arbeidsovereenkomst, als u bijvoorbeeld 4 jaar en 7 maanden in dienst bent geweest, wordt er over die 7 maanden bijvoorbeeld ook nog een vergoeding gegeven. Dit deel is te berekenen met de formule (bruto salaris ontvangen over resterende deel arbeidsovereenkomst / bruto maandsalaris) x (1/3 bruto maandsalaris /12 ). Als je minder dan een jaar in dienst bent geweest, wordt de gehele vergoeding berekend met deze formule. 
  3. De transitievergoeding kan in 2021 maximaal oplopen tot €84.000,- bruto. 

Pas op je rechten en bewaak je grenzen!

Jij en je werkgever kunnen samen afspraken maken over je ontslagregeling. De afspraken worden dan vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst. De overeenkomst moet aan verschillende eisen voldoen. Een jurist kan de vaststellingsovereenkomst checken en ervoor zorgen dat je niet in welke vorm dan ook benadeeld raakt en altijd al je rechten behoudt. Zo voorkom je een hoop hoofdpijn en kopzorgen. Je kunt de overeenkomst binnen 14 dagen na vastleggen altijd nog terugdraaien als je je bedenkt!

Effecten van slechte binnen luchtkwaliteit in bedrijfsgebouwen

“Binnen luchtkwaliteit” verwijst naar de kwaliteit van de lucht in een huis, school, kantoor of in bedrijfsgebouwen. Omdat je in jouw bedrijfsgebouw werkers hebt die minimaal 8 uren in het gebouw doorbrengen is het belangrijk dat je let op de kwaliteit van de binnenlucht. Er zijn verschillende oorzaken die de luchtkwaliteit in het gebouw verslechterd en het heeft ook hele slechte gevolgen voor de mensen die voor je werken en je zelf. De binnen luchtkwaliteit in kantoorgebouwen is van invloed op ieders comfort en gezondheid. Het is zelfs ook niet goed voor de reputatie van jouw bedrijf en de bedrijfsvoering. Hier vind je meer over slechte binnen lucht.

1. De gezondheid

Alle effecten die slechte binnen lucht met zich meebrengen kan je brengen onder een noemer, n.l. de gezondheid van de mens. Maakt niet uit of werkers flauwvallen of ziekmelden, het heeft allemaal te maken met de invloed van slechte lucht op hun gezondheid. Slechte binnen lucht heeft vooral negatieve gevolgen op de gezondheid van de mensen die daar werken. Een slechte luchtkwaliteit brengt risico’s met zich mee voor de gezondheid, het algemene welzijn en het vermogen van de werknemers om hun taken naar behoren uit te voeren. Luchtverontreiniging binnen ontstaat meestal door schimmels, slechte ventilatiesystemen en niet goed ingerichte ruimtes. Een slechte luchtkwaliteit kan niet alleen leiden tot verminderde efficiëntie in hun werk, maar het kan uiteindelijk leiden tot de dood van werknemers; niemand wil werken voor een bedrijf dat niet om hun gezondheid geeft. En je hebt ook niets aan medewerkers die niet productief zijn. Deze verminderde productiviteit zal je uiteindelijk ook in jouw bedrijfsresultaten zien aan het eind van de kwartaal of het einde van het jaar.

2. Het gebouw

Slechte lucht ventilatie heeft ook invloed op het welzijn en de staat van jouw gebouw.  Hieronder zie je hoe het jouw gebouw en bedrijfsvoering negatief beinvloedt.

3. Schimmelgroei

Slechte ventilatie en een hoge luchtvochtigheid binnen kunnen uiteindelijk leiden tot schimmelvorming op de vloeren, muren, plafond en zelfs meubels. Schimmel is gemakkelijk te herkennen aan zwarte of groene vlekken en een muffe geur en kan gezondheidsproblemen veroorzaken, zoals allergische reacties en verkoudheidsverschijnselen. En langzaam beschadigt het jouw gebouw want het zal een plaag worden na een bepaald moment.

4. Beschadigde muren

Een hoog vochtgehalte in de lucht binnen kan muurverf kreuken en afbladderen, wat kan leiden tot mogelijke gezondheidsproblemen en extra onderhoudskosten.

5. Slechte geur

Een niet goed geventileerde ruimt zal stinken. En de schimmels die je blijft inademen zijn ook gevaarlijk. De slechte geur is ook ongezond voor je bedrijfsvoering. Ga eens na hoe klanten jouw ruimte zullen ervaren. Het is heel klantonvriendelijk. Je loopt zelfs de kans dat ze niet meer terug zullen keren in jouw bedrijf, waardoor je verkopen ook zullen dalen.

6. Voordelen van een goed geventileerde werkruimte

Daarentegen kunnen gezonde ventilatieniveaus in een werkruimte aanzienlijke positieve effecten hebben op het personeelsbestand. Comfortabele, goed geventileerde en goed verlichte, veilige werkplekken verhogen niet alleen de productiviteit maar ook de werktevredenheid. Ook het ziekteverzuim wordt verminderd. Dit soort sfeer op een werkplek zou uiteraard de winstniveaus voor een bedrijf moeten verhogen vanwege de hogere productiviteit, werktevredenheid en het verminderde ziekteverzuim onder het personeel.

Kosten van aanpassing

De kosten van het aanbrengen van verbeteringen op de werkplek kunnen hoog zijn. Bedrijven geven miljoenen uit om ruimtes te renoveren om licht en gedeelde werkplekervaringen toe te voegen die de betrokkenheid verbeteren. Toch kan het verbeteren van de luchtkwaliteit met meer ventilatie tegen relatief lage kosten worden gedaan. Bedrijven zullen meer winst kunnen maken, want een goed geventileerde ruimte verhoogt de productiviteit op de werkplek. Schakel de experts in om de luchtkwaliteit op jouw werkplek te verbeteren. Je hebt monitoring, systeeminspecties en advies van de professionals nodig om precies te bepalen wat er nodig is om die voordelen op je werkplek te krijgen.

De Top 5 hoogste wolkenkrabbers van Nederland

Er zijn wereldwijd ontzettend veel wolkenkrabbers die wij misschien niet kunnen overtreffen. Maar dat maakt ons niet minder dan de rest. We hebben een lijst samengesteld met 5 hoogste wolkenkrabbers van Nederland. Rotterdam heeft de meeste wolkenkrabbers en dat maakt het ook een aantrekkelijke plek voor toeristen. Het zien van unieke en indrukwekkende architectuur is slechts een van de vele dingen die we zo leuk vinden aan reizen over de hele wereld. Deze wolkenkrabbers maken Nederland een speciale plek voor reizigers en ook de inwoners.

Je zult hieronder een stukje geschiedenis terugvinden van de top 5 wolkenkrabbers van Nederland. Heb je ze nog niet met het blote oog gezien? Maak tijd vrij om het te doen, want het is het waard.

1. Maastoren (Rotterdam) – 165 meter

De maastoren is 165 meter hoog en staat op nummer 1 als het gaat om de hoogste gebouwen in Nederland. Het staat prachtig op de Kop van Zuid in Rotterdam en is opgeleverd in december 2009. Deze toren is ontworpen met 2 schijven (161 meter, om 108 meter) en heeft 44 verdiepingen. Deze toren is een kantoorruimte voor Deloitte en AKD. Er werken samen ongeveer 1.600 mensen in dit gebouw en heeft ook daarom een heel ruime parkeerplek. Wat maakt deze toren mooi? De Maastoren wordt omhuld door panelen, die de buitenkant zijn kleuren geven afhankelijk van de weersomstandigheden. Hoe gezellig zou het niet zijn als je hier zou werken of een vergaderruimte zou kunnen inhuren met een perfect uitzicht naar buiten.

2. New Orleans (Rotterdam) – 158 meter

New Orleans is een woontoren, opgeleverd in 2010. Het is gevestigd aan de zuiderkant van de Wilhelminapier in de stad Rotterdam. Het is gebouwd aan de maast rivier. Met een hoogte van 158 meter en 44 verdiepingen is het de 2de hoogste toren in Nederland. Omdat het een woontoren is, heeft het 166 luxe huurappartementen en 72 koopappartementen. Hierdoor zijn er ook kantoorruimtes te vinden in deze toren. Wat deze woontoren superleuk maakt is dat onderin het theater Lantaren-venster is gebouwd met 5 theaterzalen en een jazzpodium. Er is dus genoeg ontspanning hier te vinden.

3. Montevideo Rotterdam – 151 meter

Deze hoge woontoorn ligt in Rotterdam en is opgeleverd in 2005. Het is een woontoren, bestaande uit 192 appartementen. Bewoners van deze toren kunnen gebruik maken van het terras, zwembad, sauna etc. Het is dus een zeer ontspannen plek voor mensen die daar bezoeken. In de plint heeft het complex ook luxe restaurants en kantoorruimtes. De letter “M” op het dak van de toren dient als windvaan. Slim bedacht van de ingenieurs van deze toren.

4. Delftse Poort (Rotterdam) – 151 meter

Dit gebouw werd in 1991 geleverd en is 151 meter hoog. Het ontwerp bestaat ook uit twee delen als de maastoren. Je ziet het meteen als je in Weena Rotterdam bent. Het gebouw heeft zijn naam te danken aan de Delftse Poort die in de buurt stond. Het is een kantoorgebouw dat in 2015 gerenoveerd werd en open werd gesteld voor het publiek. De Douwe Egberts Café is hierin gevestigd, dus je zult enorm veel pret ervaren als je hier een kijkje gaat nemen. Het is gratis en heeft een openbare gym en wifi. Maak dus gebruik ervan, want je weet maar nooit wanneer het weer ontoegankelijk wordt voor het publiek. Het is een gouden kans om een wolkenkrabber te bezoeken.

5. De Rotterdam (Rotterdam) – 151 meter

Het is bekend dat Rotterdam een hoogbouwtraditie kent. Zo werd in 2013 de vijfde hoogste wolkenkrabber in Rotterdam Nederland opgeleverd met een hoogte van 151 meter. Het ontwerp biedt ruimte aan kantoren, hotels en woonappartementen. De Rotterdam is met een oppervlakte van 160.000 vierkante meters wel de grootste ontwerp en bestaat uit 3 delen. Het wordt dagelijks bezocht door ongeveer 5.000 mensen en is daardoor het dichts bevolkt plekje in Rotterdam.